1
00:00:56,932 --> 00:01:00,978
LEDOVÁ BOUŘE

2
00:02:57,594 --> 00:02:59,555
Dobré ráno, dámy a pánové.
Tento vlak,

3
00:03:00,055 --> 00:03:03,851
vypravený z Hlavního nádraží
v New Yorku,

4
00:03:03,934 --> 00:03:05,394
je opět v provozu.

5
00:03:05,561 --> 00:03:08,564
Příští zastávka je
New Canaan v Connecticutu.

6
00:03:08,730 --> 00:03:11,316
New Canaan, Connecticut,
příští zastávka.

7
00:03:25,581 --> 00:03:29,293
Ve 141. čísle Fantastické čtyřky,

8
00:03:29,459 --> 00:03:34,506
které vyšlo v listopadu 1973, je Reed
Richards nucen použít svoji zbraň

9
00:03:34,715 --> 00:03:39,803
z antihmoty proti vlastnímu synovi,
jehož Ničitel proměnil v lidskou atomovku.

10
00:03:39,970 --> 00:03:42,764
To byla pro Fantastickou čtyřku
typická krizová situace,

11
00:03:42,931 --> 00:03:47,144
protože se lišili od klasických
hrdinů. Byla to vlastně rodina.

12
00:03:47,352 --> 00:03:50,606
A čím byli silnější, tím víc
si mohli navzájem ublížit,

13
00:03:50,772 --> 00:03:52,691
aniž by to věděli.

14
00:03:52,858 --> 00:03:54,902
O tom byla Fantastická čtyřka.

15
00:03:55,068 --> 00:03:58,989
O tom, že rodina je něco
jako vaše osobní antihmota.

16
00:03:59,114 --> 00:04:01,533
Vaše rodina je prázdný prostor,
z něhož se vynoříte,

17
00:04:01,700 --> 00:04:03,869
ale kam se zase vrátíte, až zemřete.

18
00:04:04,328 --> 00:04:07,372
A to je paradox.

19
00:04:07,581 --> 00:04:11,710
Čím víc vás to táhne zpátky,
tím hloub do toho prázdna zabřednete.

20
00:04:36,902 --> 00:04:41,406
Dilema, které zde Dostojevskij,
podle svých vlastních slov, objevil,

21
00:04:41,573 --> 00:04:46,912
postihuje samotnou podstatu vztahu
křesťanství k modernímu světu.

22
00:04:47,079 --> 00:04:50,582
........