1
00:00:05,757 --> 00:00:07,675
Ve vizuálních efektech jsme došli do bodu,

2
00:00:07,884 --> 00:00:11,012
kdy počítačová grafika existuje tak dlouho,
že na ní jakožto technologii

3
00:00:11,221 --> 00:00:12,931
není nic nového nebo neotřelého.

4
00:00:13,139 --> 00:00:15,767
Dnes tedy patří mezi řadu různých technik.

5
00:00:15,975 --> 00:00:17,143
CHRISTOPHER NOLAN
REŽISÉR - SPOLUSCENÁRISTA

6
00:00:18,102 --> 00:00:21,981
To znamená, že ji můžete využívat
pro věci, pro které se hodí,

7
00:00:22,190 --> 00:00:25,193
ale musíte mít v rukávu řadu dalších triků,

8
00:00:25,401 --> 00:00:28,821
abyste publikum
o realističnosti něčeho přesvědčili.

9
00:00:29,197 --> 00:00:31,074
U <i>Interstellar</i> jsme chtěli zkusit

10
00:00:31,282 --> 00:00:33,576
používat nadčasové postupy,

11
00:00:33,785 --> 00:00:39,999
abychom vytvořili vizuální efekty,
které časem nezastarají.

12
00:00:44,295 --> 00:00:45,838
Ta úvodní scéna dokování

13
00:00:46,047 --> 00:00:47,090
PAUL FRANKLIN
SUPERVIZOR VIZUÁLNÍCH EFEKTŮ

14
00:00:47,298 --> 00:00:48,550
je zajímavá kombinace postupů.

15
00:00:48,758 --> 00:00:51,719
Vidíme start počítačem vytvořené
vesmírné rakety.

16
00:00:51,928 --> 00:00:55,765
Když se pak ale dostaneme do vesmíru
a sledujeme manévrování,

17
00:00:55,974 --> 00:01:00,645
vidíme zkonstruovaný 15metrový
model Rangeru v životní velikosti.

18
00:01:00,853 --> 00:01:03,439
Byl postavený na pohyblivé
základně s řízením pohybu,

19
00:01:04,148 --> 00:01:08,152
kterou mohl Chris ovládat v reálném čase
malým volantem přezdívaným waldo.

20
00:01:08,361 --> 00:01:12,657
To nám dodalo fyzickou realitu
vesmírného plavidla v popředí.

21
00:01:13,408 --> 00:01:16,995
Když se pak v záběru objeví <i>Endurance,</i>
jde o náš model v měřítku 1:15.

22
00:01:26,337 --> 00:01:28,172
Kdyby měl Christopher Nolan tu možnost,
........