1
00:00:09,385 --> 00:00:11,804
Teserakt ke konci filmu
2
00:00:11,971 --> 00:00:16,017
patřil k nejkomplikovanějším
návrhům ve filmu.
3
00:00:16,184 --> 00:00:19,312
S Nathanem jsme jím začali
4
00:00:19,521 --> 00:00:22,148
a dokončili jsme ho až jako poslední.
5
00:00:22,315 --> 00:00:23,483
CHRISTOPHER NOLAN
REŽISÉR - SPOLUSCENÁRISTA
6
00:00:23,691 --> 00:00:26,736
I když šlo o velkou scénu,
která se musela postavit, trvalo to dlouho.
7
00:00:26,945 --> 00:00:27,946
PÁD DO TESERAKTU
8
00:00:28,112 --> 00:00:31,824
Jeho složitosti asi publikum neporozumí
9
00:00:31,991 --> 00:00:35,036
hned během sledování filmu,
protože vychází z konceptu
10
00:00:35,203 --> 00:00:38,122
potlačení prostorové dimenze
a náhrady času
11
00:00:38,289 --> 00:00:39,874
za jednu z prostorových dimenzí,
12
00:00:40,041 --> 00:00:43,461
čímž vzniká pole zobrazující čas
jako prostorovou dimenzi.
13
00:00:43,628 --> 00:00:48,299
Ale byl jsem přesvědčený,
že když najdeme správnou sadu pravidel
14
00:00:48,466 --> 00:00:53,721
a matematický princip,
a pokud je při konstrukci dekorací dodržíme
15
00:00:53,930 --> 00:00:56,724
a doplníme rozšířením scény
pomocí vizuálních efektů,
16
00:00:56,891 --> 00:00:59,394
publikum vycítí logiku v pozadí.
17
00:01:07,235 --> 00:01:09,320
Teserakt je trojrozměrný stín
18
00:01:09,487 --> 00:01:10,530
PAUL FRANKLIN
SUPERVIZOR VIZUÁLNÍCH EFEKTŮ
19
00:01:10,697 --> 00:01:14,284
čtyřrozměrné rozložené hyperkrychle.
20
00:01:14,450 --> 00:01:17,495
Když vezmete krychli,
řekněme hrací kostku,
21
00:01:17,662 --> 00:01:20,415
a rozložíte ji, vznikne vám šest ploch
22
00:01:20,582 --> 00:01:22,417
tak trochu ve tvaru krucifixu.
23
........