1
00:00:06,195 --> 00:00:07,722
TENKÁ ČERVENÁ LINIE (1998)
Scénář a režie
TERRENCE MALICK

2
00:00:07,922 --> 00:00:11,793
S Terrym jsme točili Tenkou
červenou linii roku 1998

3
00:00:12,083 --> 00:00:17,868
a když jsem tam poprvé prišel,
tak mi predstavili editora Billyho Webera

4
00:00:18,068 --> 00:00:25,023
a Billy několikrát zmiňoval,
tenhle typ nepojmenovaného,

5
00:00:25,323 --> 00:00:29,497
nepublikovaného chvalozpěvu
o kterém Terry mluvíval

6
00:00:29,697 --> 00:00:32,107
a který se mu už dlouho
honil v hlavě.

7
00:00:32,309 --> 00:00:34,862
A když jsem si poprvé
přečetl Strom života,

8
00:00:35,162 --> 00:00:39,601
nebyl to klasický scénář,
byl to obsáhlý dokument,

9
00:00:39,801 --> 00:00:44,563
který obsahoval fotky, spoustu
materiálu z jeho výzkumu,

10
00:00:44,763 --> 00:00:48,682
byly tam nákresy
a odkazy na hudební díla,

11
00:00:48,882 --> 00:00:53,138
bylo to něco, co jsem nikdy předtím
neviděl, nečetl ani neslyšel.

12
00:01:04,903 --> 00:01:09,546
OBJEVOVÁNÍ
STROMU ŽIVOTA

13
00:01:10,046 --> 00:01:12,658
Mé první setkání s Malickovou prácí

14
00:01:13,179 --> 00:01:16,938
bylo v televizi, když jsem jako dítě
sledoval Badlands (1973),

15
00:01:17,038 --> 00:01:22,842
a bylo to naprosto úchvatné dílo
a já jsem netušil nic o tom, kdo za tím stojí.

16
00:01:22,959 --> 00:01:28,080
To je ta úžasná věc na tom, když
jako dítě prostě něco vidíte v televizi.

17
00:01:28,390 --> 00:01:32,681
Další významné setkání s jeho prací bylo,
když jsem viděl "Days of heaven" (1978)

18
00:01:32,881 --> 00:01:35,998
a když to poprvé vysílali
a já to poprvé viděl,

19
00:01:36,098 --> 00:01:42,759
byl jsem prostě ohromen souvislostí
mezi obrazem a tím příběhem.

20
00:01:42,859 --> 00:01:48,873
Ta myšlenka, že vidíme příběh,
byla pro kino, bylo to ryzí kino.

........