1
00:00:35,261 --> 00:00:37,388
<b>SMRT NA VIGNOLE</b>

2
00:01:05,792 --> 00:01:07,953
<i>osamělý film</i>

3
00:01:30,900 --> 00:01:33,500
<i>Scénář a režie</i>

4
00:01:54,974 --> 00:01:57,067
<i>věnuji Nicole, Manuelovi a Antoine</i>

5
00:02:04,184 --> 00:02:07,950
Moje rodina a já jsme
strávili několik dní na Vignole,

6
00:02:08,488 --> 00:02:11,150
malém rybářském ostrově u Benátek.

7
00:02:13,226 --> 00:02:15,319
Vzal jsem si 8mm kameru,

8
00:02:15,495 --> 00:02:17,827
kterou používal už můj otec,

9
00:02:17,997 --> 00:02:21,057
a já pocítil, snímek za snímkem,

10
00:02:21,234 --> 00:02:22,997
život prokluzující nám mezi prsty.

11
00:02:35,515 --> 00:02:36,675
Při natáčení laguny

12
00:02:36,883 --> 00:02:39,481
jsem si s dojetím
vzpomněl na chvíle,

13
00:02:39,581 --> 00:02:42,179
které jsme strávili
neúnavným přehráváním

14
00:02:42,355 --> 00:02:46,451
těch pár vteřin, zachráněných
z teď už ztracených časů.

15
00:03:04,344 --> 00:03:07,871
Říká se, že <i>kinematografie
natáčí smrt při práci.</i>

16
00:03:08,214 --> 00:03:10,648
Ještě pravdivější je to
s těmi zrnitými obrazy,

17
00:03:11,351 --> 00:03:13,378
hemžícími se jako havěť

18
00:03:13,653 --> 00:03:15,985
na tělech a tvářích.

19
00:03:23,963 --> 00:03:27,899
Filmovat milované je jako
nárokovat si paměť a vzdorovat smrti.

20
00:03:30,136 --> 00:03:32,400
To jsem pochopil až později,

21
00:03:32,572 --> 00:03:36,338
když se smrt rozhodla
být silnější než cokoli jiného.

22
00:03:40,079 --> 00:03:43,071
Výchozím bodem filmu,
který právě dělám,

23
00:03:43,249 --> 00:03:45,114
je obraz, který neexistuje,
........