1
00:01:46,706 --> 00:01:51,507
Tato výstava představuje
Leonarda jako jedinečného tvůrce

2
00:01:51,644 --> 00:01:54,705
během jeho 17letého
pobytu v Milánu,

3
00:01:54,881 --> 00:01:59,515
a to v sedmi výstavních sálech
které během večera navštívíme.

4
00:01:59,619 --> 00:02:02,911
V prvním sále uvidíme
jeho rané studie

5
00:02:02,922 --> 00:02:07,623
a také obraz, který kurátoři
nazývají "tichou revolucí",

6
00:02:07,660 --> 00:02:10,186
tj. Portrét hudebníka.

7
00:02:10,330 --> 00:02:15,361
Druhý sál je naplněn smyslností,
láskou a ženskou krásou,

8
00:02:15,402 --> 00:02:20,663
a to díky dvěma úžasným obrazům,
které se dosud nikdy nesetkaly.

9
00:02:20,707 --> 00:02:25,335
Jedná se o Dámu s hranostajem
a La Belle Ferroniere,

10
00:02:25,378 --> 00:02:29,077
tedy milenky,
či v tomto případě snad manželku,

11
00:02:29,115 --> 00:02:31,844
Leonardova patrona
Ludovica Sforzy.

12
00:02:31,918 --> 00:02:35,648
Tyto obrazy prý každého muže
přimějí, aby se zamiloval.

13
00:02:35,688 --> 00:02:39,714
Další sál je zaměřen na
Leonardův podivuhodný zájem

14
00:02:39,759 --> 00:02:43,557
o lidskou anatomii, který se projevil
v tomto nedokončeném díle,

15
00:02:43,596 --> 00:02:47,897
zachycujícím kajícného
svatého Jeronýma na poušti.

16
00:02:48,234 --> 00:02:51,496
Následují asi
největší skvosty výstavy,

17
00:02:51,537 --> 00:02:55,433
vyzařující nepřehlédnutelný
duchovní obsah,

18
00:02:55,475 --> 00:02:57,839
dvě verze Madony ve skalách.

19
00:02:57,844 --> 00:03:00,370
Ta první je z Louvru,

20
00:03:00,513 --> 00:03:04,311
druhá verze je uložena
v londýnské Národní galerii

21
00:03:04,350 --> 00:03:06,717
a právě prošla restaurováním.
........